:O

Idag var det återigen tenta, den här gången i familjerätt. För er som inte vet så handlar det främst om äktenskap, samborätt, bodelning och arv.  

Jag var riktigt nervös igår och hade väldigt svårt att somna. Hela natten låg jag sen och drömde om ord som hör till sambo och som jag hade lite svårt att förstå. Efter att drömt om det förstod jag ännu mindre! Tror dock att jag fick det klart för mig under frukosten.

När jag skrev tentan tyckte jag att det gick väldigt bra och för ovanlighetens skull var jag klar en halvtimme tidigare. Jag gick därför igenom mina svar i lugn och ro och när jag kom till fyran insåg jag plötsligt att jag hade missat basbeloppsregeln i trean! Självfallet var det en sambofråga men jag kom på det i alla fall 😀  Fick därför skriva så pennan glödde och jag hann klart allt i tid 😀

På vägen hem köpte jag vampyrböckerna som jag ville så nu är jag glad 😀

Published in: on januari 14, 2010 at 21:41  Kommentera