Söndag

Idag gick jag upp klockan sju och körde till brännkyrka för att vara coach. Det gick bra och spelarna var väldigt duktiga så det var kul 😀

Det lite mindre roliga var att parkeringen nog inte hade blivit plogad på hela vintern så när jag skulle köra därifrån trodde jag att jag satt fast. Jag iväg men när jag skulle köra genom macken för att komma ut på motorvägen fick jag inget grepp i snömodden och fick lite panik när bilen var på väg mot en parkerad bil. Men det gick bra och resten av resan hem var inga problem.

När jag kom hem möttes jag av en riktigt dyster syn. De hade plockat ner alla julgransprydnader och höll på att skala granen för att kunna få ut den genom dörren.

Från att ha sett ut så här (plus lite fler prydnader)

Till det här:

Det är sorgligt! (och ja de sista grenarna åkte också av)

Published in: on januari 17, 2010 at 18:26  Kommentera  

Lördag

Jag började precis som alla andra lördagar med att vara tränare. När jag kom hem drog pappa och jag ut på isen och åkte långfärdskridskor. Jag hade med mig kameran för att göra ett nytt försök att ta lite bilder på de fina träden. Den här gången gick det bättre

Published in: on januari 17, 2010 at 17:55  Kommentera  

Fredag

I fredags var det jag som hämtade simon på dagis och jag hade kameran med mig för att kunna ta lite kort på träden. Rimfrost på träden är det absolut vackraste med vintern, älskar det! 😀

Det blev dock inte några kort på träden för när simon och jag väl började gå hemåt hade solen gått ner. Det som uppehöll oss var att det på parkeringen fanns en stor snöhög. Själfallet undrade han on han kunde få leka lite och det såg ju väldigt lockande ut. Så vi tillbringade en timme i snöhögen fem meter från dagiset och mitt bland bilarna 😛  På bilden synns inga bilar för vid det laget hade alla redan dragit hem

Ett kul fredags nöje?

På kvällen sen åkte jag hem till jessi och träffade henne och camila. En riktigt trevlig kväll 😀

När jag åkte hem vid 12 tiden spanade jag noga efter djur och vid simons dagis fick jag syn på en hjort med stora fina horn. Men han var inget problem för han gick väluppfostrat på gångvägen och tittade bara lite på mig när jag åkte förbi

Published in: on januari 17, 2010 at 17:51  Kommentera