Läskigt!

Igår var pappa, farmor och jag inne i stan för att kolla lite i affärer och farmor skulle se om hon kunde hitta något kul. Vi misslyckades ganska rejält med vår shopping men det var inte det läskiga. När vi kom in till stan parkerade vi i ett parkeringshus och skulle ta hissen upp till gallerian och det mina vänner var den läskigaste åktur jag nånsin åkt. Mycket värre än alla bergochdalbanor! Vi var åtta personer som klämde oss in och det var även maxantalet som fick vara i hissen. Dörrarna stängdes och sen åkte vi en meter innan det tog tvärstop. Alla tittade oroligt på varandra och några började trycka på knapparna för att få den att åka ner igen eftersom det var närmast. Men hissen vägrade att bry sig utan fortsatte uppåt en meter i taget. Varje gång den tvärnitade blev man lite orolig att den inte skulle fortsätta igen. Jag tänkte hela tiden att det skulle lösa sig men ändå hade jag hjärtat i halsen när vi väl kom upp till plan två och kunde kliva ur. Jag har alltid tänkt att om man skulle fastna i en hiss så skulle man bara vara två tre stycken så att man kunde sätta sig ner och vänta i lugn och ro. Kanske att jag skulle ha min ryggsäck också där jag har både kortlek och nödproviant. Men det var fullproppat i hissen den här gången och väskan var hemma så jag är otroligt tacksam att vi kom upp 🙂

Published in: on juni 20, 2011 at 19:32  Comments (1)