Midsommar

Midsommarafton blev precis lika trevlig som den brukar 🙂

Det blev mycket snack, sång, god mat, kakor, jordgubbar, lekar och dans.

Vi firar ju midsommar på en ö och vi är ca 25 stycken i olika åldrar. Vi klär en egen midsommarstång och i år blev den väldigt grön för det fanns inte så mycket blommor. Jag lyckades bryta av en nyponros med fara för mitt liv (de är ju så grymt taggiga!)

20110626-191011.jpg

Simons och mitt blom letande fick sig ett abrupt slut då jag hörde hur det prasslade och fick syn på en orm! Jag hatar verkligen ormar så vi tog oss snabbt därifrån. Jag tog mig inte nån längre titt på den så jag vet inte vad det var för sort men den var ganska lång och grå.

Vi hade tur med vädret och även om det var en aning kyligt så hoppade ett gäng av oss ner i havet. Det var bara 16 grader och det tog ett bra tag innan man blev varm igen.

När det var dukat för middag på gräsmattan började det regna men det kom bara så pass mycket att de flesta drog på sig jackor och smör och såser fick vatten på sig.

På midsommardagen åkte vi hem till farmor och farfar och till min stora lycka hade de jättemycket smultron! Det var bara till att plocka och sen fick alla äta så mycket man ville till fikat 🙂

20110626-191817.jpg

Published in: on juni 26, 2011 at 19:19  Kommentera